سفارش تبلیغ
صبا ویژن



نگاهی به نوشته های قبلی - گنبد افلاک






درباره من
نگاهی به نوشته های قبلی - گنبد افلاک
آی دی من
تماس با من

سخنان بزرگان
Subscribe to me on FriendFeed
اطلاع از به روز رسانی
  موضوعات مطالب
سیاسی[19] . فرهنگ و جامعه[18] . نکته ها[14] . مذهبی[13] . دل نوشته[8] . اقتصادی[5] .
نوشته های من
نگاهی به نوشته های قبلی


به روایت لینک
مهدی یاوران [5]
عاشقانه های من [136]
عبدالله شهبازی [61]
دانلود :زمین و انباشت ثروت تکوین الیگارشی جدید در ایران امروز [162]
خوابی که نوستراداموس برای ایران دیده است [194]
به یغما رفتن تاریخ ایران در افسانه جومونگ [147]
زیارت کوکاکولا !!! [123]
جنبش عدالتخواه دانشجویی [143]
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری [90]
کانون فرهنگی رهپویان وصال [131]
وبلاگ قبلی ام [180]
پایگاه اطلاع رسانی فرهنگی شاهد [163]
وهابیت و اسلام [144]
موسسه فرهنگی آرماگدون [438]
پائلو کوئیلو را بشناسید !! [237]
[آرشیو(27)]


لینک دوستان
عاشق آسمونی
مهاجر
آخرین روز دنیا
شلمچه
یادداشتها و برداشتها
.: شهر عشق :.
وب سایت روستای چشام (Chesham.ir)
طلبه تخریبچی
بازگشت به خویشتن
عطر نرگس
کلام دل
مذهب عشق
معصومین
دکتر علی حاجی ستوده
کعبه دل
مجاهد مجازی
روایت های آسمانی
یادداشتهای یک وبلاگر
دوستداران و عاشقان یوسف فاطمه زهرا (س)
راز پرواز
یک وجب دل
گل نرگس فدای رنگ و بویت
ساحل افتاده
بازمانده تنها
ترنم باران
دکتر بیات (شعر)
نرگسی
ناکجا آباد
مسائل قرآنی(مهناج)
ابراهیم در آتش
امام مهدی (عج)
کوهنوردی و ... !
بی نشان
اشعار سید محمدرضا هاشمی زاده
حدیث نفس(احمدک)
سجاده ی عشق
اردشیر
حاج آقا مسئلة
بچه کنکوری
کیمیای قلم
شبنم سحرگاهی
گل نرگس
یا فاطمه الزهرا (س)
ایثار و شهادت
غلامعلی رجایی
تازه ترین نوشته ها
سفر عاشقی
آنچه می گذرد...
[عناوین آرشیوشده]
لوگوی وبلاگ
نگاهی به نوشته های قبلی - گنبد افلاک


لوگوی دوستان
















 RSS 

آقای صفار هرندی وزیر محترم ارشاد و فرهنگ اسلامی در همایش تبین و تشریح برنامه‌های نخستین جشنواره‌ی سراسری هنری «عدالت و امید» که  پنجشنبه، 31 مردادماه در تالار وحدت برگزار شد ، گفتند :" ما در حال حاضر در جبهه‌ی نظامی یاران آقا(امام زمان عج) قرار نداریم و در قسمت تبلیغات، ارشاد، توسعه‌ی فرهنگی و معرفتی فعالیت می‌کنیم و در تقسیم کار، ترکش ما تمهیدات فرهنگی است و برای تدارک محصولی فرهنگی ـ هنری گام برمی‌داریم" ... "در جمهوری اسلامی، روح حاکم فرهنگی، مضامین دینی است و در هر دولتی، هیچ‌کس حق تغییر آن را ندارد و اگر در گذشته با شلختگی اتفاقاتی افتاده، در آینده دیگر این اتفاقات نخواهد افتاد و من به جرأت می‌گویم هیچ‌گاه به فردی اجازه‌ی کودتای فرهنگی داده نخواهد شد"

 ای کاش جناب وزیر محترم ، مصداقهای این شلختگی ها را برمی شمردند تا ببینیم ابتذال در سینمای ایران امروز را چه از لحاظ محتوا و چه از لحاظ نحوه پوشش هنرپیشگان زن ، جزء آن به حساب بیاوریم یا نه  که اگر چنین باشد ، این اتفاقات که در هر فیلمی تکرار می شوند !! آقای وزیر ، فدای این همه جسارت و شجاعت شما فقط قبل از آنکه اجازه کودتای فرهنگی به کسی نداده باشید لطفا شفاف بیان نمایید ،چقدر بر حضور هنرپیشگان ایرانی در سینمای هالیوود نظارت داشته و دارید ؟ حضور خانم گلشیفته فراهانی در فیلم "مجوعه دروغ ها" در نقش پرستاری به نام عایشه که قهرمان فیلم راجر فریس مامور سیا (همان دی کاپریو معروف!) در جریان پیدا کردن تروریستی به نام سلیمان ، عاشق و دلباخته او می شود  ، سوژه خبر هنر و سینما این روزهاست . فیلمی که  به دلیل خشونت زیاد که شامل شکنجه هم می شود و صحبت های نامناسب در آن درجه R  گرفته است ، فیلمی که در تریلر آن و عکسهای منتشر شده اش شاهد هنرنمایی! در تضاد با ارزشهای اسلامی و عرف فرهنگ ایرانی، این هنرپیشه کشور هستیم ( با یک جستجو می توانید ، دسترسی پیدا کنید)

فیلمی که ریدلی اسکات کارگردانش در مورد آن گفته است: “در مورد اسلام هست، جایی که هستیم و جایی که نیستیم، و نگاهی بسیار جالب، فعال و درونی به کل موضوع دارد!! درست هم گفته ، درباره اسلام هست و مبارزه با تروریسم که دوباره آمریکا  پرچم دار تروریسم ستیزی است!! البته به روایت هالیوود و سران صهیونیستش ، تروریسمی که با اسلام معنا می یابد اصولا در تعریفشان اسلام یعنی تروریسم ، سلیمان فیلم از سران القاعده هست القاعده به روایت آمریکا نه به روایت تاریخ ، که همگی میدانیم سیا برای چه منظوری القاعده را تاسیس و آموزش داد  

متاسفانه باید اذعان کنم ، دشمن به هدف زده است جدای از سیاست خصمانه اش که می توان در انیمیشن هایی نظیر پرسپولیس ( مرجان ساتراپی ) و سلول انفرادی ( حسین انواری ) مشاهده کرد ، حرکت نوین دیگری را در دعوت از هنرپیشگان زن سینمای ایران و سپردن نقشهایی به آنان که برای معروف و مشهور تر شدن و  شرف حضور و بازی در کنار هنرپیشگان مطرح جهان حاضرند به آب و آتش بزنند، آغاز کرده است...  راستی آقای وزیر از کدام تمهیدات فرهنگی سخن می گویید؟؟



ساعت 11:21 صبح روز یکشنبه 87 شهریور 3

برقع بردار ز رخسار و جهان روشن کن
که جلای دل ما از رخ زیبای تو است

 می گویند خسوف می شود و ماه می گیرد ، چند روز قبل نیز کسوف اتفاق افتاد و خورشید گرفت ؛ کاش هر روزمان دو رکعت نماز می خواندیم تا برایمان آیتی باشد  که بی تو ای کوکب هدایت ، در بیراهه ها راه مقصود گم کرده ایم ...ای غائب از نظر ، تا خورشید وجودت ، مهتاب نگاهت و روشنی هدایتت در غیبت باشد حیاتمان آغاز نمی شود که ظهور تو سرآغاز حیات انسان است

یا ایها العزیز ، در آستانه میلادت دوباره وجودم مترنم است به مَسٌنا و اهلنا الضٌر تا آنچنان که شایسته تو است مرا با همه نقص ها و کاستی هایم بپذیری . آقا جان میلادت مبارک  

 



ساعت 11:44 عصر روز جمعه 87 مرداد 25

امروز خاطراتی را از استاد شهبازی مورخ و تحلیل گر سیاسی برجسته ایرانی در سایت شان می خواندم درباره نشریه صبح و آقای نصیری مدیر مسئولش و ماجرای سفر روبرت مردوخ (مرداک) سلطان رسانه‌های صهیونیستی جهان که ثمره اش ! را در افتتاح شعبه بانک HSBC در تهران و قرارداد شل و سایر تحولات سال‌های اخیر می بینیم به خاطر همین افشاگری صبح را بستند نمی دانم چرا ماجرای مدرک تحصیلی آقای علی کردان، که سوژه داغ این روزهاست ؛را با این خاطره همزمان می خواندم(جهت روشن شدن افکار عمومی: قصد خاصی از ذکر نام این دو شخص با هم ندارم) و این بار سایت تحلیلی خبری الف به مدیریت آقای احمد توکلی افشاگری نموده است و حتما گناه !! این کار به گردن اوست و کسی چه می داند شاید به خاطر تشویش اذهان عمومی! با این سایت نیز برخورد و فله ای فیل تر شود ،متاسفانه در ایران به جای پرداختن به اصل ماجرا آنقدر بر سر چنین موضوعاتی جنجال به پا می شود (یا بهتر است بنویسم می کنند)که واقعیت لوث شده سر به مُهر می ماند . اگر نشریه صبح نبود راز سفر مردوخ به ایران برای همیشه مکتوم می‌ماند و اگر سایت خبری الف نبود استعلامی از دانشگاه آکسفورد هیچ گاه صورت نمی گرفت

آقای علی کردان با ادعای دریافت مدرک دکتری افتخاری از دانشگاه آکسفورد، از اواخر دهه 70 تا سال 1384 در سالهایی معاونت مالی – اداری و بعدها معاونت امور مجلس و شهرستانهای صدا و سیما را به عهده داشته و از سال 1384 به این سو نیز با عنوان "دکتر علی کردان" رئیس سازمان فنی و حرفه ای و قائم مقام وزیر نفت بوده است. نمایندگاه مجلس در جریان بررسی صلاحیت آقای کردان برای رای اعتماد و تصدی وزارت کشور دریافتند که آخرین مدرک تحصیلی ایشان که مورد تایید وزارت آموزش عالی قرارگرفته، فوق دیپلم است.

اینها، البته ادعایی است که تعدادی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی درباره وزیر کشور کنونی مطرح کرده اند و باز نقل آن، الزاماً به معنای تایید نیست راه حل بسیار ساده است و نیازی به این همه جنجال و موضع گیری های ضدو نقیض ندارد یا آقای کردان، دارای مدارک تحصیلی رسمی مورد ادعاست و یا حق با منتقدان ایشان است ، برای کشف حقیقت کمیته مشترکی از وزارت علوم و قوه قضاییه تشکیل شود و با استعلام دوباره از دانشگاه آکسفورد صحت یا سقم ادعای ایشان بررسی شود و نتیجه از دو شکل خارج نخواهد بود ؛ یا پاسخ این دانشگاه با اسناد سایت خبری الف در استعلامش از این دانشگاه و نظر منتقدان مطابقت می کند آنگاه فراتر از فردی به نام علی کردان باید به حال سیستمی تأسف خورد که در آن سالیان سال ، فردی با مدرک فوق دیپلم ، می تواند خود را دارای مدرک عالی تر جا بزند ، پست های بالا بگیرد ، امتیازات مادی و معنوی دریافت نماید و بدتر از همه این که در دانشگاه تدریس کند! و برعهده رییس جمهور و مجلس شورای اسلامی است که اشتباه صورت گرفته درباره معرفی چنین فردی به عنوان وزیر کشور را بی هیچ تعارفی جبران نمایند و در صورتی که جرمی از قبیل جعل یا سوء استفاده از عنوان تحصیلی دکتری در استخدام و کسب امتیازات مادی و معنوی صورت گرفته است، همانند سایر افراد جامعه با وی برخورد قانونی صورت گیرد ، چه آنکه در مقام عدالت و قضاوت، هیچ فرقی بین مقامات کشور با افراد دیگر مملکت وجود ندارد و یا اینکه صحت ادعای آقای کردان ثابت می شود و مهم تر ابهام زدایی و تنویر افکار عمومی صورت می گیرد
آنگاه باید سراغ کسانی رفت که به شهروندی افترا زده و مهم تر از آن، افکار عمومی را برآشفته اند.
بی گمان، اگر تکلیف این ماجرا روشن نشود، هم آقای علی کردان در افکار عمومی همواره در معرض اتهام خواهد بود و این نه برای او مناسب است و نه برای دولتی که با شعار عدالت خواهی و مبارزه با رانت جویی بر سرکار آمده است و هم نمایندگان مجلس هشتم تا همیشه تاریخ پارلمان های ایران، متهم به این خواهند بود که نتوانستند سره را از ناسره تشخیص دهند
و البته تشکیل این کمیته پیشنهادی و شهامت در بررسی بی تعارف این مساله در گرو این خواهد بود که همه مسئولان ، مردم را مالکان اصلی انقلاب و جمهوری اسلامی بدانند و پاسخگویی به آنان را وظیفه شان .

 

پاسخ ارسالی دانشگاه آکسفورد



ساعت 4:22 عصر روز یکشنبه 87 مرداد 20

در ارتباطی که از طریق کلام با دیگران برقرار می شود جدای از محتوای جملات که با موضوع سخنان ایجاد کننده آن ارتباط خاص سنخیت دارد و البته تسلط هر چه بیشتر سخنگو و سخنران(در مفهوم عام) از لحاظ دانش و علم لازم مرتبط، بر جذب مخاطب و مستمع نقش بسزایی دارد شیوه آغاز کلام ، ادامه دادن و خاتمه آن ،نحوه بیان جملات و کلمات ، فراز و فرود صدا ، مکث در صورت نیاز بین جملات ادا شده  همه و همه در تاثیرگذاری موثر بر ذهن مخاطب و رساندن پیام سخنگو و سخنران به بهترین شکل، نقش مهم و کلیدی را ایفا می کند . اگر شما به یک سمینار علمی بروید ، سخنران با استفاده از وسایل بصری مانند پروژکتور ارقام و داده ها و نمودارهای مکمل سخنانش را بر پرده نشان می دهد و بدین گونه ذهن مخاطب را همراه خویش می سازد و چنانچه به یک میزگرد اقتصادی یا مثلا سیاسی گوش بدهید در اینجا بیشتر استفاده از عبارات و جملات تاکیدی در جذب بیشتر شما (با در نظر گرفتن فرض علاقه مندی اولیه) موثر خواهد بود. گاه سخنرانی خطیب و اندیشمندی را به فراخور علاقه تان می شنوید سخنانی ارشادی ، مذهبی که در آن علاوه  بر تمام عوامل موثری که ذکر کردم تعیین سطح سخنان با سطح فهم مخاطب و اینکه چقدر می تواند خود را با مخاطب خودمانی کند و به زبان او سخن بگوید(در سخنرانی عمومی) تاثیرگذار خواهد بود.

دقیقا به دلیل رعایت همین موارد است که امروزه  روحانیون متعددی را محبوب عموم مردم بویژه نسل جوان قرار داده ، نو و خودمانی حرف می زنند ، هم حدیث از معصوم می گویند هم شعری متناسب از حافظ و سعدی و مولانا می خوانند ارتباط آن را با بحث آشکار می سازند ، هم بجا مقداری جمله مهم را با صدای بلندتری می گویند تا مخاطب به تامل و تفکر واداشته شود ، آنچه گفتم دقیقا برای مداحان و مولودخوانان مصداق می یابد زیبایی کار آنان علاوه بر اینکه در گرو  شعر زیبا و دارای مفاهیم منطبق بر واقعیات ، لحن و صوت مورد استفاده و البته شیوه خواندن شعر ( سبک کار) است به فراز و فرود صدا ،میزان بلندی صوت مربوط خواهد بود که نقش دو عامل اخیر بیشتر نباشد کمتر نخواهد بود . این همه مقدمه نوشتم برای اینکه بگویم ، جایتان خالی شب میلاد حضرت امام حسین علیه السلام با خانواده رفته بودیم حرم مطهر حضرت سید علاالدین حسین بن موسی الکاظم علیهما السلام بعد از نماز در صحن حرم مطهر یکی از هیئتهای شیراز مجلس جشنی را ترتیب داده بود .... حاج آقای مدعو خوب و زیبا سخنرانی کرد هم با محتوا بود هم خودمانی ،حدیث گفت و هم شعر خواند هم از شعبان گفت هم از امام ع اما وقتی می خواست بر جملاتی تاکید کند به جای کمی بلند تر گفتن ، گویی فریاد می زد در حالیکه مجلس آرام بود و هم تنظیمات آمپلی فایر مناسب با جمعیت بود و هم تعداد بلندگو ها بعد از سخنرانی یکی از مداحان عزیز شروع به مولودی خوانی کرد چه خواندنی! اصلا شعر شنیده نمی شد آنقدر بلند ایشان فریاد می زد (و اکو صدا هم مزید علت بود ) که نه تاب شنیدن بود نه ماندن !

آقا جان نه فریاد مستمع را به تامل وا می دارد نه مخاطب را به شور و هیجان می رساند ، این فقط آزاردهنده است !        



ساعت 11:1 صبح روز چهارشنبه 87 مرداد 16

حسین جان چگونه نرد عشق با خدا باخته ای ؟ چگونه دلبری کرده ای خدا را ؟این چه سری است بین تو و خدا که تو را چنین منزلتی داده؟ افضل اعمال روزها و شبهای خاص و با فضیلت را زیارت تو قرار داده حتی از راه دور و با ذکر کوتاه سلامی چون السلام علیک یا ابا عبد الله السلام علیک و رحمة الله و برکاته  و در ماه ولادتت شعبان؛ شهادت هیچیک از سایر معصومین ع را قرار نداده و سزد که چنین باشد ؛که در ایام متبرک به ولادت تو ، ناسوت و ملکوت مست از حضور تو، نام تو، فرود تو از عرش الهی بر فرش خاکی غرق در شادی و سرور است و در ماه شهادتت محرم ؛ آنقدر مصیبتت عظما است که جانها را می گدازد و دلها را فسرده می سازد و دیگر نسزد شادی میلاد و ولادت سایر معصومین ع

و از سردار وفا و ادب حضرت عباس ع چه بگویم هم او که حتی جلوتر از امام زمان و مولای خویش راه نمی رفت و او را برادر خطاب نمی کرد ، حداقل برداشت من چنین است گرچه ماه ولادت او نیز شعبان است و با اختلاف 22 سال نسبت به مولای خویش اما گویا خدا خواسته ، او باز ادب را رعایت کند و در روز شماری شعبان بعد از روز میلاد مولای خویش حضرت امام حسین ع عالمی را مست وفا و ادب خویش نماید       



ساعت 8:3 صبح روز یکشنبه 87 مرداد 13

چند روزی از توزیع فرم اطلاعات اقتصادی خانوار می گذرد ، اطلاعاتی که پس از جمع آوری و استخراج ،طرح تحول اقتصادی را وارد فاز اجرایی خواهد کرد ،هر چند مطمئن هستم حداقل دو گروه متوسط جدید و ثروتمندان کلان (به فرض تحویل گرفتن و تکمیل آن) در بندهایی از فرم اطلاعات نادرست را درج خواهند کرد و درج اطلاعات ناقص و نادرست آنان را در حد طبقه متوسط نشان خواهد داد و البته برنامه ریزی بر مبنای این اطلاعات ناقص چالش جدیدی را به دنبال خواهد داشت . اما نکته مهم تری که قصد دارم به آن اشاره کنم اینکه ؛در اقتصاد امروز ایران با چهار طبقه روبرو هستیم طبقه تهیدست که زیر خط فقر روزگار می گذراند ، طبقه متوسط ، طبقه متوسط جدید با مقادیر عظیمی سرمایه های کوچک در دست ، صاحبان این سرمایه ها در پی تحقق دو هدف هستند :تامین نیازهای مصرفی و افزایش نقدینگی . هجوم این نقدینگی کلان به سوی مصرف ، رونقی بی سابقه در بازارهای مصرفی ایجاد کرده  افزایش طبقه متوسط جدید در ایران عملا به افزایش بازار مصرف کالاهای جهانی از یکسو و افزایش اقشار دلال و واسطه و درگیر در مشاغل مرتبط با مبادله کالاهای مصرفی و خدمات مرتبط با این عرصه انجامید


ظهور این طبقه متوسط انبوه و پرشمار به جای آنکه به نیروی محرکه اقتصاد تولیدی در ایران بدل شود با داشتن صدها میلیارد تومان نقدینگی سرگردان1 به عاملی نیرومند در جهت نابسامان کردن ساختار اقتصادی جامعه بدل شده نتیجه آن پدیده ای است که اندیشمندان آن را «ساخت زدایی» یا «بی اندام شدن جامعه» می نامند . مهاجرت مهار نشدنی به شهرهای بزرگ ، افزایش اشباع نشدنی تقاضا برای کالاهای مصرفی و خدماتی از جمله مسکن و اتومبیل ، مواد غذایی و سوختی همه و همه از پیامدهای آن است و در آخر طبقه ثروتمندان کلان .دانیل لرنر استاد دانشگاه هاروارد و نظریه پرداز برجسته آژانس مرکزی اطلاعات آمریکا (سیا) افزایش میان «توقعات» و «واقعیتها» را یکی از عوامل بحرانهای انقلابهای اجتماعی می داند طبق نظریه او که به فرمول لرنر معروف است ، احساس محرومیت مولود نسبتی است که انسان میان خواستها (توقعات) و یافتهای خویش احساس می کند .بنابراین سیاستگذاری نسنجیده می تواند سطح ثروت طبقات فقیر جامعه را افزایش دهد در حالیکه هیچگاه آنان به احساس رفاه دست نیابند و به عکس خود را محروم تر از گذشته بپندارند و همواره از وضع موجود ناراضی باشند  ای کاش دولت محترم قبل از ارائه طرح تحول اقتصادی ، برنامه ها و راهکارهایی برای مقابله با تورم ، یکسان سازی قیمتها در سراسر نقاط کشور ، مدیریت و جذب صدها میلیارد نقدینگی سرگردان جامعه ارائه می کرد ، طرح تحول اقتصادی هر چند روی کاغذ کارشناسی شده و خوب به نظر می رسد اما بدون ارائه راه حل برای چالش هایی که ذکر کردم ، تورم زا خواهد بود و طبق نظر لرنر طبقه تهیدست جامعه احساس محرومیت بیشتری خواهد کرد هرچند به زعم خودمان با یارانه هدفمند و نقدی سطح ثروت آن طبقه را بالا ببریم

1:میزان نقدینگی در سال 1377 هفده هزار میلیارد و 74 میلیارد تومان، در سال 1379 نوزده هزار و

300 میلیارد تومان، در مرداد 1384 یکصد و چهل هزار میلیارد تومان و در مرداد 1386 یکصد و

چهل دو هزار میلیارد تومان (معادل 152 میلیارد دلار آمریکا) ذکر شده است



ساعت 8:7 عصر روز شنبه 87 مرداد 5

                                               

                                          گر چه آهو نیستم اما پر از دلتنگی ام
 
                                          ضامن چشمان آهوها، به دادم می رسی؟

هر وقت امام رضا علیه السلام اذن تشرف می دهند ،سراپای وجودم را طرب و شور و شعف فرا می گیرد و چرا چنین نباشم که چونان منی اذن حضور می یابد؟ ، آری به آسمانی ترین جای ایران زمین می روم ... الحمدلله برای نعمت محبت و ولایت اهل بیت علیهم السلام که خدا به ما ارزانی داشته .
پ.ن 1: از 9 رجب (22 تیر ماه) به مدت 10 روز ،ان شاء الله در مشهد مقدس خواهم بود
پ.ن 2: و البته دعاگو و نایب الزیاره دوستان 
  



ساعت 8:15 صبح روز جمعه 87 تیر 21

حلول ماه رجب را بر صاحبدلان و مشتاقان رحمت الهی تبریک می گویم سال پیش مطلبی را در وبلاگ قبلی ام نوشتم می توانید اینجا بخوانید
وقتی داشتم سلسله مقالات الیگارشی را جمع آوری می کردم و می نوشتم خبری روی خروجی خبرگزاری ها منتشر شد مبنی بر قاچاق گندم از استان فارس، اولین استان در برداشت و خرید گندم از کشاورزان. بعد از قاچاق سوخت حالا چه بنزینی اش و چه گازوئیلی چشممان به قاچاق گندم روشن شد ، هر چند که طبق معمول مسئولان استان در ابتدا تکذیب کردند اما بعد تلویحا آن را پذیرفتند .از وجود این مساله در سایر استانهایی که سطح زیر کشت بالای گندم را دارند مانند خراسان جنوبی و رضوی و ... اطلاعی ندارم اما نکته ای که بیانش حائز اهمیت است اینکه اگر می خواهیم در تولید گندم این محصول استراتژیک خودکفا بمانیم و همه ساله جشن خودکفایی اش را برگزار کنیم(گر چه امسال به خاطر خشکسالی شدید زمزمه واردات گندم شنیده می شود) علاوه بر این که مکانیزه شدن را برای افزایش میزان تولید در بخشهای مختلف کشاورزی از تسطیح خاک با دستگاههای لیزری تا بذرپاشی و کاشت ، باید گسترش داد و روشهای نوین را در برداشت ، انتقال و انبار در سیلو برای به حداقل رساندن تلفات محصولات کشاورزی باید اعمال کرد ،
باید و باید نرخ خرید محصولات کشاورزی را معادل با نرخ جهانی اش به کشاورزی که همه زندگی اش همه سرمایه اش زمین است و کاشت و برداشت روی آن ، چند ماه بر روی زمین عرق ریخته ، تلاش کرده تا میزان تولیدش بیشتر شود تا بتواند با هزینه فروش آن خرج خانواده بزرگ خویش را تامین کند ، پرداخت کرد . نه آنکه وقتی نرخ جهانی خرید گندم 500 الی 600 تومان است از کشاورز بسته به مرغوبیت گندم ، هر کیلو را بین 230 تا 280 تومان بخرند دیگر چه توقعی میتوانیم داشته باشیم که کشاورز با شوق و ذوق برود و در سال زراعی بعد میزان تولیدش را چند تُن افزایش دهد؟ جالب آنکه یکی از مسئولان کشاورزی استان از تهیه و تدوین طرحی خبر داده بود که در آن کشاورزان التزام می یابند که فقط و فقط محصولات کشاورزی خود را به دولت و نهاد خریدار مربوطه بفروشند و من در حیرتم از چنین مسئولان خوش فکر و آشنا به احکام بیع !!!



ساعت 10:8 صبح روز شنبه 87 تیر 15

شب میلاد حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) از طرف هیئت محل دعوت شده بودم به مجلس جشنی که به این مناسبت برگزار می شد ، تا دقایقی برای خواهران و برادران حرف بزنم(حالا من لفظ سخنرانی را به کار نمی برم ، نه ادعایش را دارم نه در حد و اندازه آن هستم) بخشی از گفته هایم ، بهانه ای شد برای این مطلبی که می خوانید

... جامعه امروز ما بیش از پیش نیازمند عمل به سیره اهل بیت علیهم السلام است نیازی که قبل از درک نیازمندی آن ، واجب هم است . من قصد ندارم الان درباره وجوبش مفصل صحبت کنم ، این خودش جلسه مستقلی را طلب می کند اما چون مربوط به بحثم هست مختصر به آن می پردازم. درباره محبت اهل بیت علیهم السلام حدیث زیاد شنیده اید از جمله امام رضا علیه السلام فرمود : اولُ ما یُسئل عَن العبد حُبنا اهل البیت اولین چیزی که از بنده پرسیده می شود (قیامت)محبت ما اهل بیت است و یا پیامبر صلوات الله علیه آن را اساس ایمان معرفی می کند آنجا که می فرماید : لا یُومن العبد حتی اکون احب الیه من نفسه و عترتی احبُ الیه من عترته و اهلی احب الیه من اهله و ذاتی احب الیه من ذاته بنده ایمان نیاورده است تا زمانی که من را و ذریه من را و اهل بیت من را از خودش و فرزندش و اهل بیتش بیشتر دوست داشته باشد .

این چه محبتی است که اساس دیانت است ؟ هم قرآن به این سوال پاسخ داده و هم اهل بیت علیهم السلام  قرآن این را مودت معرفی می کند قل لا اسئلکم الا الموده فی القربی ،  محبتی که از دایره زبان و قلب خارج شده به عمل نیز رسیده باشد احادیث را بررسی می کنیم به این نکته می رسیم که دوستی اهل بیت در گرو پیروی از آنهاست که این در جهت اطاعت از خدا است .امام محمد باقر علیه السلام می فرماید :شیعه ما نیست مگر کسی که خدای عزوجل را اطاعت کند به کلمه شیعه در روایت دقت کنید شیعه هم ادعای محبت دارد و هم مدعی پیروی کردن است به علاوه در قرآن آمده ، ما جعل الله لرجل من قلبین فی جوفه (سوره احزاب) از این می توان چنین نتیجه ای گرفت اگر باور کنیم اعمال ما نشات گرفته از اعتقادات قلبی ما است خودم را عرض می کنم ،چگونه من ادعای محبت و اعتقاد قلبی به اهل بیت را دارم در حالیکه رفتار و اعمال من با سیره اهل بیت تناسب ندارد خدا که به انسان دو قلب نداده که من در یکی محبت و اعتقاد به اهل بیت را قرار دهم و در دیگری ضد آن را . پس هم محبت اهل بیت علیهم السلام واجب است و هم عمل به سیره ایشان

اینکه جشن می گیریم ، مدح می گویم مولودی می خوانیم خوب هست لازم هست اما کافی نیست باید این سوال مد نظر ما قرار بگیرد که معصومین از ما چه خواسته اند ما چگونه بوده ایم و هستیم ؟این سوال که شناخت ما از سیره معصومین چقدر هست ؟ دختران و زنان جامعه ما در تعاملات فردی و اجتماعی،در خانه به عنوان مادر و همسر ،حضورشان در اجتماع ، رفتار و پوشش شان  در محل کار و تحصیل در مهمانی ها و جشنهای خانوادگی چقدر با سیره فاطمی متناسب هست ؟ الگوی دختران جوان ما کیست ؟ فلان خواننده زن عرب یا فلان هنرپیشه هالیوود یا بالیوود(سینمای هند)؟ به علاوه اینکه در ابتدا عرض کردم بیش از پیش به عمل به سیره اهل بیت نیازمندیم علتش این هست که تنها راه پیروزی در تهاجم فرهنگی غرب که با تمام امکاناتش ادامه می دهد و در آن هم تخریب ارزشها و هم تحریف ارزشها صورت می گیرد ، عمل به سیره معصومین در تمام شئونات زندگی فردی و اجتماعی است . مایل بودم به نقش خانواده ،حوزهای علمیه و رسانه ملی در این باره بپردازم  گویا فرصت نیست ... خدا به حق محمد و آل محمد علیهم السلام و به برکت وجود نازنین حضرت فاطمه سلام الله علیها توفیق عمل به سیره ایشان را به ما عطا کند والسلام علیکم و رحمه الله

پ ن: اولین بار که پشت میکروفن قرار گرفتم 9 سالم بود آن زمان قطعات ادبی می خواندم در هیئت ، مقالات ادبی در مدرسه . دلم می خواست سر از حوزه درآورده بودم اما نشد  



ساعت 6:54 عصر روز یکشنبه 87 تیر 9

آری به حق چنین است : "وقتی مناسبات غلط اقتصادی در جامعه حاکم باشد ، وقتی رانت خواری رواج داشته باشد ، وقتی سوء استفاده از قدرت برای به دست آوردن ثروت های باد آورده رواج داشته باشد ، کسی که تولید کننده و زحمت کش واقعی است ، ناامید می شود . کشاورزی که زحمت می کشد ، صنعت کاری که تولید می کند ، سرمایه داری که سرمایه گذاری می کند ، معدن کاری که عرق می ریزد ، معلمی که در مدرسه درس می گوید ، استادی که در دانشگاه تدریس می کند ، وقتی ببیند راه برای مناسبات غلط اقتصادی در جامعه باز است و با آن برخورد نمی شود ، مأیوس می شوند .این که ما گفتیم و تأکید کردیم باید با مفاسد اقتصادی و قاچاق مبارزه شود ، به خاطر این است که این پدیده ها اساس پیشرفت کشور را دچار آسیب های جدی می کند"15  آری ایشان تاکید کردند و نکات مهمی را در فرمان 8 ماده ای که در سال 80 صادر نمودند گوشزد کردند آری "حکومتی که مفتخر به الگو ساختن نظام علوی است باید در همه حال تکلیف بزرگ خود را کم کردن فاصله طولانی خویش با نظام آرمانی علوی و اسلامی بداند و این جهادی از سر اخلاص و همتی سست ناپذیر می‌طلبد.

جمهوری اسلامی که جز خدمت به مردم و افراشتن پرچم عدالت اسلامی هدفی ندارد نباید در این راه دچار غفلت شود
" و اگر بپذیریم"امروز کشور ما تشنه فعالیت اقتصادی سالم و ایجاد اشتغال برای جوانان و سرمایه گذاری مطمئن است" و این نیازمند صحت و سلامت ارتباطات حکومتی و امانت و صداقت متصدیان امور مالی و اقتصادی بوده تا همه  احساس امنیت و آرامش کنند. آری "اگر دست مفسدان و سوء استفاده کنندگان از امکانات حکومتی قطع نشود و اگر امتیازطلبان و زیاده خواهان پر مدعا و انحصار جو طرد نشوند سرمایه گذار و تولید کننده و اشتغال طلب همه احساس ناامنی و نومیدی خواهند کرد و کسانی از آن به استفاده از راه‌های نامشروع و غیر قانونی تشویق خواهند شد." 16
 هفتمین سال از صدور فرمان هشت ماده ای رهبری برای مبارزه با مفاسد اقتصادی می گذرد دستور العملی که اگر نصب العین همه مقامات مسوول بود و بر مبنای آن برخوردی قاطع با مفسدان انجام گرفته بود امروز شاهد قدرت و نفوذ این طبقه جدید الیگارشیک نبودیم اما افسوس که شجاعت و اقتدار لازم برای این ، به کار گرفته نشد گویا 2 مطلب را آقایان فراموش کرده بودند:

"وقتى شما مى خواهید با کسى که بیت المال و اموال عمومى را با کمال وقاحت و بى رحمى به کیسه مطامع شخصى خود ریخته است، مقابله کنید، این کار شجاعت و اقتدار و حیثیّت قضایى در میان مردم مى خواهد"17
و نیز "در امر مبارزه با فساد نباید هیچ تبعیضی دیده شود. هیچکس و هیچ نهاد و دستگاهی نباید استثناء شود. هیچ شخص یا نهاد نمی تواند با عذر انتساب به این جانب یا دیگر مسئولان کشور خود را از حساب کشی معاف بشمارد با فساد در هر جا و هر مسند باید برخورد یکسان صورت گیرد"18   
 آنچه ذکر شد خطراتی است که علاوه بر به مسلخ رفتن آرمانهای انقلاب نظام اقتصادی کشور را تهدید می کند  اما افسوس که با پیوند شوم قدرت و ثروت، مولود آن سالهاست در زیر چتر حمایتی و خلا شجاعت و اقتدار قضایی رشد کرده آنچنان با نفوذ شده که خود را از حساب کشی معاف کرده  آسوده و با ولعی خاص به تاراج بیت المال مشغول و در این امپراطوری قدرت و ثروت19 مبنای هر رابطه ای حمایت کانون قدرت و حمایت مالی کانون ثروت است ، هزار توی پیچیده تر از مفهوم آقازاده ها 20 . اگر در پرتو عدالت اسلامی و با شجاعت و اقتدار با این طبقه جدید الیگارشیک برخورد نشود ، خدای نکرده آرمانهای انقلاب را ، عدالت اقتصادیش ، عدالت قضائیش، عدالت اجتماعی و سیاسیش ، برچیده شدن فساد اداری و دیوان سالاری ، و ... دیگر باید در کتابها خواند .

 گرچه آنچه گردآوری کردم و به رشته تحریر درآوردم تنها مقدمه ای بر این طبقه جدید بود اما امیدوارم مطالعه اش برای حق جویان و عدالت طلبان مفید و سودمند باشد . در پایان راهکارهایی برای مقابله با این طبقه ارائه می گردد: 1- اجرای همه بندها و توجه بیشتر به بندهای 1،3،4،6،7 فرمان رهبری . 2- خشکاندن ریشه طبقه جدید با شناسایی اسباب و گلوگاههای اقتصادی زراندوزی این طبقه از جمله زمین و اراضی ملی، گاز و نفت ، شکر ، وامهای زودبازده و ... این راهکار از طرف حضرت علی ع نیز توصیه شده است :
همانا زمامداران را خواص و نزدیکانی است که خودخواه و چپاولگرند ریشه ستمکاریشان را با بریدن اسباب آن بخشکان، ... و بگونه‏ای با آنان رفتار کن که قراردادی به سودشان منعقد نگردد که به مردم زیان رساند،که هزینه‏های آن را بر دیگران تحمیل کنند، در آن صورت سودش برای آنان، و عیب و ننگش در دنیا و آخرت برای تو است (نامه 53 به مالک اشتر) 3- معرفی اعضای کانونهای قدرت و ثروت در هر لباس و مقامی که هستند(توسط قوه مجریه و قضائیه )بدون تسامح که تسامح در مبارزه با فساد به نوعی هم دستی با فاسدان و مفسدان است و بازنگری در قوانین جزایی برای تعیین مجازات شدیدتر برای این طبقه بنگرید به نامه حضرت علی(ع) به رُفاعه، حاکم اهواز درباره مسئول نظارت مالی بر بازار ،ابن هرمه : ابن هرمه را برکنار کرده و به مردم معرفی کن!‌ به زندانش افکن! آبرویش را بریز! به همه بخش‌های تابع اهواز بنویس که من چنین عقوبتی برای او معین کرده‌ام(دعائم الاسلام، جلد 2، ص532 ).

4- طرحی برای ممنوعیت گرفتن نمایندگی شرکتهای خارجی و پیمانهای دولتی از سوی بستگان و وابستگان مقامات نظام (مقامات درجه اول، وزرا و غیره) و مشارکت ایشان در معاملات خارجی تهیه و به مجلس تقدیم شود و پس از تصویب طرح فوق در مهلتی مناسب به متخلفان، از هر جناح و دسته سیاسی و وابسته به هر کس و هر مقام، برخورد قانونی صورت گیرد. 5- گروه تخصصی ویژه و صالحی برای مقابله با نفوذ این طبقه در دستگاههای دولتی به شناسایی و کشف مدیران و مسئولان جدید بالفعل و بالقوه و متعهد در تمامی رشته ها و عرصه ها بپردازد . توصیه امیر المومنین ع کارگزاران دولتی را از میان مردمی باتجربه و باحیا، از خاندانهای پاکیزه و باتقوی، انتخاب کن(به مالک‏اشتر نخعی ،نامه 53) 6- در صورت فشار این طبقه به دولت و قوه قضاییه برای جلوگیری از برخورد قانونی ، برای جلوگیری از نفوذ آنان و بدگمانی مردم ، دولت ماهیت آنان را افشا کند آنچنان که حضرت علی ع می فرمایند:
و هرگاه رعیت بر تو بدگمان گردد، افشاگری نموده عذر خویش را آشکارا در میان بگذار، و با این کار از بدگمانی نجاتشان ده، که این کار ریاضتی برای خودسازی تو، و مهربانی کردن نسبت به رعیت است، و این پوزش خواهی تو آنان را به حق وامی‏دارد. ....(به مالک‏اشتر نخعی ،نامه 53)

 

15-بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار علما و روحانیون استان همدان تیر ماه 1383

16- بخشی از فرمان 8 ماده ای رهبری

17- بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامى در دیدار مسؤولان قوّه قضاییه، خانواده هاى شهداى هفتم تیر و جمعى از قضات  تیرماه 1380

18- بند 7 از فرمان 8 ماده ای رهبری

19- تعبیری از رئیس جمهور در وصف طبقه الیگارشیک

20- مفهوم«آقازاده» را اولین بار دکتر علی ربیعی مسئول دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی در دولتهای آقایان هاشمی رفسنجانی و خاتمی و مشاور امنیتی آقای خاتمی رئیس جمهور وقت، در سال 1377 به کار برد که به سرعت شیوع یافت. اولین بار این مفهوم زمانی به ذهن او متبادر شد که در مراسم افتتاح راه آهن مشهد- سرخس- تجن ( 24 اردیبهشت 1375 )، با حضور 11 رئیس جمهور کشورهای منطقه، شاهد جلوه فروشی یکی از « آقازاده »های معروف منتسب به یکی از آستانهای مقدسه بود که به کت هزار دلاری خود فخر می فروخت. این اندیشه منجر به نگارش سرمقاله ای در روزنامه کار و کارگرشد با عنوان «چه کسانی به اسلام سیلی می زنند : کف زنان یا آقازاده ها» این مقاله در ششمین جشنواره مطبوعات ( 1378 ) جایزه اول را در حوزه « سرمقاله و یادداشت» به دست آورد

ادامه مطلب متن کامل فرمان رهبری...


ساعت 9:57 صبح روز سه شنبه 87 خرداد 28

<      1   2   3   4   5   >>   >