سفارش تبلیغ
صبا ویژن



گوش شنوایی هست؟؟ - گنبد افلاک






درباره من
گوش شنوایی هست؟؟ - گنبد افلاک
آی دی من
تماس با من

سخنان بزرگان
Subscribe to me on FriendFeed
اطلاع از به روز رسانی
  موضوعات مطالب
سیاسی[19] . فرهنگ و جامعه[18] . نکته ها[14] . مذهبی[13] . دل نوشته[8] . اقتصادی[5] .
نوشته های من
نگاهی به نوشته های قبلی


به روایت لینک
مهدی یاوران [5]
عاشقانه های من [136]
عبدالله شهبازی [61]
دانلود :زمین و انباشت ثروت تکوین الیگارشی جدید در ایران امروز [162]
خوابی که نوستراداموس برای ایران دیده است [194]
به یغما رفتن تاریخ ایران در افسانه جومونگ [147]
زیارت کوکاکولا !!! [123]
جنبش عدالتخواه دانشجویی [143]
دبیرخانه مجلس خبرگان رهبری [90]
کانون فرهنگی رهپویان وصال [131]
وبلاگ قبلی ام [180]
پایگاه اطلاع رسانی فرهنگی شاهد [163]
وهابیت و اسلام [144]
موسسه فرهنگی آرماگدون [438]
پائلو کوئیلو را بشناسید !! [237]
[آرشیو(27)]


لینک دوستان
عاشق آسمونی
مهاجر
آخرین روز دنیا
شلمچه
یادداشتها و برداشتها
.: شهر عشق :.
وب سایت روستای چشام (Chesham.ir)
طلبه تخریبچی
بازگشت به خویشتن
عطر نرگس
کلام دل
مذهب عشق
معصومین
دکتر علی حاجی ستوده
کعبه دل
مجاهد مجازی
روایت های آسمانی
یادداشتهای یک وبلاگر
دوستداران و عاشقان یوسف فاطمه زهرا (س)
راز پرواز
یک وجب دل
گل نرگس فدای رنگ و بویت
ساحل افتاده
بازمانده تنها
ترنم باران
دکتر بیات (شعر)
نرگسی
ناکجا آباد
مسائل قرآنی(مهناج)
ابراهیم در آتش
امام مهدی (عج)
کوهنوردی و ... !
بی نشان
اشعار سید محمدرضا هاشمی زاده
حدیث نفس(احمدک)
سجاده ی عشق
اردشیر
حاج آقا مسئلة
بچه کنکوری
کیمیای قلم
شبنم سحرگاهی
گل نرگس
یا فاطمه الزهرا (س)
ایثار و شهادت
غلامعلی رجایی
تازه ترین نوشته ها
سفر عاشقی
آنچه می گذرد...
[عناوین آرشیوشده]
لوگوی وبلاگ
گوش شنوایی هست؟؟ - گنبد افلاک


لوگوی دوستان
















 RSS 

موضوعی که در این نوشته مطرح میکنم مشکل امروز و دیروز ما نیست ، متاسفانه سالهاست شاهد آن هستیم و آن قدر مساله و سوژه برای طرح شدن بوده و هست که گویا این مساله به بوته فراموشی سپرده شده است . هدف من از این نوشته  تخریب و تضعیف هیچ نهادی نیست بلکه گوشه ای از دغدغه های فکری ام را بیان می کنم همین!!

اصولا من وقت دیدن برنامه های ورزشی تلویزیون یا رفتن به ورزشگاه هایی که مسابقات ورزشی مختلف در آن برگزار می شوند را ندارم ، حتی وقت هم داشتم راههای مفیدی برای نهایت استفاده از آن و مدیریت موثر زمان هست. متاسفانه سالهاست شاهد برگزاری مسابقات ورزشی مختلف در ساعات نزدیک به غروب آفتاب و اذان مغرب هستیم  بخصوص در نیمه دوم سال که  طول روز کوتاهتر است و  در یک فاصله زمانی نیم الی یک ساعته به خاطر تفاوت افق شهرها ، شهری نیست که حدود ساعت 19 اذان را نگفته باشند .

می دانم علت برگزاری مسابقات در بعد از ظهرها برای حضور بیشتر تماشاچی است که به قول مسوولین چرخ صنعت ورزش باید بگردد و میزانی از فروش بلیط ها برای هزینه های ورزشگاهها صرف می شود و بقیه به تیمهای ورزشی می رسد تماشاچیانی که اکثرشان را نوجوانان  13 و 14 ساله و نیز بزرگسالانی تشکیل می دهند که فارغ از کار و تحصیل در بعد از ظهر یا از روی علاقه یا گذران وقت به ورزشگاه می آیند تا مسابقه لیگ برتر کشتی یا هند بال یا بسکتبال و والیبال را ببینند و این مسابقات تا حدود ساعت 20 طول می کشد ، گواه ادعای من :( مدتی قبل ، از قضا مانده بودم منزل ، بعد از ظهر حس کنجکاوی وادارم کرد بنشینم پای تلویزیون ببینم این رسانه ملی که می تواند نقش دانشگاه را داشته باشد چه برنامه ای یا به قولی چه خوراکی برای بینندگانش تدارک دیده است ... شبکه 3 زیر نویس کرد : کشتی فرنگی ساعت 15:45  . کاری برایم پیش آمد ... شب که دوباره تلویزیون را برای دیدن اخبار روشن کردم مسابقات ادامه داشت و حدود ساعت 19:30 بود که مجری ورزشی می گفت : "متاسفانه به دلیل کمبود وقت نمی تونیم در خدمت شما بینندگان عزیز باشیم  اما ادامه مسابقات رو ضبط می کنیم و ...." یا چند شب پیش که مسابقه بستکبال بود زمانیکه از وقت نماز گذشته بود ) شما قضاوت کنید  ، نوجوان و جوان و بزرگسالی که تا ساعت 20 در ورزشگاه بوده و با وجود ترافیک سنگین شهرها خسته ،گرسنه و تشنه به منزل بر می گردد مسلما اول شام میل می نماید بعد هم حتما فلان سریال تلویزیون شروع می شود و همراه خانواده می بیند ،آیا ساعت23 انگیزه ای برای اقامه نماز مغرب(که ساعتهاست قضا شده) و عشاء دارد ؟ آن ورزشکار چطور ؟ آیا برای نوجوان 13 یا 14 ساله ای که تازه به سن تکلیف رسیده و از طرفی دعوت می شود به خواندن نماز اول وقت و از طرفی تماشاچی این مسابقات چه در ورزشگاه چه پخش زنده تلویزیونی هست ، تناقضی پیش نمی آید ؟ گویا مسوولین ورزش فراموش کرده اند امام علىّ علیه السّلام فرمود: هیچ عملى نزد خداوند، محبوبتر از نماز نیست. پس هیچ کار دنیایى شما را در وقت نماز به خود مشغول ندارد. که خداوند گروههایى را سرزنش کرد و فرمود : «آنان که از نمازشان غافلند» یعنى آنان غافل بوده ، به وقت نمازها بى اعتنایى مى کردند.

اگر بودجه برای احداث نماز خانه با فضای کافی در کنار هر ورزشگاه را نداریم ، مسوولین برگزاری مسابقات باید در تعیین زمان انجام آن دقت بیشتری کنند  تا کسی از لحاظ معنوی متضرر نشود زیرا این مسابقات داخلی است و زمان برگزاری آن توسط فدراسیونهای کشورمان تعیین می شود ،نه فیلا و فیفا و دیگر فدراسیونهای جهانی

آیا برای مسوولین که نماز خواندن زوج جوانی در خیابان در شب ازدواجشان در بخش خبری 22 شبکه 3 در تاریخ 5 آذر 86 سوژه خبری می شود و مدتی بعد حتی از نهاد ریاست جمهوری به ملاقاتشان می روند، نباید این موضوع مطرح شده مورد بررسی قرار گیرد ؟؟  مگر نه اینکه نماز ظهر عاشورا را چند سالی است در هر جا که دسته جات عزاداری هستند در خیابان به جماعت می خوانند (گر چه احساس می کنم متاسفانه یکی دو سال هست این عمل بیشتر تزیینی شده) تا در عمل تمرین کنیم نماز اول وقت خواندن را ،  که امام صادق علیه السّلام فرمود پیروان ما را در وقتهاى نماز بیازمایید، که مواظبت بر نمازشان چگونه است؟ مگر نه اینکه پیامبر ص فرمود : لا تَنال ُ شفاعتی غَداً مَن اخر الصلاة المَفروضة بعد وقتها

شفاعت من نمی رسد به کسی که نماز واجبی را بعد از وارد شدن وقت آن به تاخیر بیندازد تا وقت آن بگذرد. ( وسایل الشیعه ج 4 ص 111)



ساعت 12:0 عصر روز شنبه 86 بهمن 13