• وبلاگ : گنبد افلاك
  • يادداشت : اثبات ولادت و امامت امام زمان (روحي فداه) از طريق قرآن
  • نظرات : 1 خصوصي ، 27 عمومي
  • ساعت ویکتوریا

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     

    نيك ياور امير حسين طلايي

    ســـلاااام

    در خصوص اسماء و القاب امام زمان (عج) در قرآن كريم شواهد زيادي مي باشد كه شما هم بدان اشاره كرده ايد در تكميل نوشته هاي زيبايتون بايد گفت كه اين آيات و نشانه هاي زا مي باشند و تنها به اين موارد بسته نمي شوند كه ميتوان به موارد زير اشاره نمود:

    خليفه الله

    «و اذ قال ربک للملئکه اني جاعل في الارض خليفه قالوا اتجعل فيها من يفسد ... اني اعلم ما لا تعلمون» سوره بقره، آيه 30
    و هنگامي که گفت پروردگار تو به فرشتگان که قرار خواهم داد در زمين جانشيني گفتند آيا قرار مي دهي در زمين آن را که فساد مي کند در آن و خون مي ريزد؟ در حالي که ما ستايش و سپاس تو مي گوييم و تو را تقديس مي کنيم. گفت :من مي دانم آنچه را که شما نمي دانيد.

    امام صادق مي فرمايند : اين آيه درباره حضرت قائم و اصحاب او نازل گشته است.

    غيب
    «ذلک الکتب لا ريب فيه هدي للمتقين . الذين يومنون بالغيب و يقيمون الصلوه و مما رزقنهم ينفقون» سوره بقره، آيات 2 و3
    اين کتاب که ترديدي در آن نيست راهنماي پرهيزکاران است آنان که به غيب ايمان مي آورند و بر پا مي دارند نماز را و از آنچه به آنها روزي داده ايم مي بخشند.

    در کمال الدين صدوق روايت شده از امام صادق که فرمود: در آيه شريفه فوق متقين شيعيان علي بن ابيطالب هستند، اما غيب پس او غايب است و شاهد بر اين قول خداوند تبارک و تعالي است که «و يقولون ... من المنتظرين» و مي گويند چرا فرو فرستاده نشده بر او آيتي از پروردگارش؟ پس بگو که نيست غيب مگر خداي را. پس منتظر باشيد. به درستي که من با شما از منتظرانم! يعني براي آمدن آن غيب از آيات خداوندي است.

    يعسوب الدين
    «و لکل وجهه هو موليها فاستبقوا الخيرات اين ما تکونوا يات بکم الله جميعا ان الله علي کل شيء قدير» سوره بقره، آيه 148
    و هر کدام را سويي است که به آن روي مي آورند پس بشتابيد به سوي نيکي ها هر جا که باشيد مي آورد شما را خدا همگي زيرا خدا بر همه چيز تواناست.

    در غيبت شيخ طوسي روايت شده از امام صادق (ع) که اميرالمومنين مي فرمود: پيوسته مردم در نقصانند تا آنکه گفته نمي شود الله يعني نام خداي تعالي برده نمي‌شود. پس هر گاه چنين شد ثابت مي ماند يعسوب دين با اتباعش. پس مبعوث مي فرمايد خداوند گروهي را از اطراف زمين که مي آيند مانند ابرهاي تنگ پاييز.

    قسم به خدا که مي شناسم اسم هاي ايشان و قبيله هاي ايشان و اسم امير ايشان را و ايشان را بر مي دارد خداوند به نحوي که مي خواهد از قبيله يک مرد و دو مرد و شمرد تا رسيد به نه. پس جمع مي شود از آفاق سيصد و سيزده مرد به عدد اهل بدر و آن است قول خدا.

    سيد فرموده که: يعسوب دين سيد عظيم مالک امور مردم است در آن روز و قزع پاره هاي ابري است که در او آب نيست. زمخشري مي گويد : يعسوب در اصل ملکه کندوي عسل است و ذنب کنايه از انصار آن حضرت است.

    منو از دهاي خيرتون بي بهره نگذاريد.